Min Lakris har ont..:(

Stackars liten...


I går natt vaknade jag och Janne av att Lakris satt i fotändan på sängen och morrade...
Han såg helt snurrig ut, och varje gång vi satte ut handen emot honom och försökte klappa honom så
morrade han.
Ja skulle skynda mig upp och stänga balkongdörren, för ja förstod ju att nåt tok hade hänt, men de hann ja inte.
Janne gick emot honom och skulle försöka få in honom.. Men han bara morrade.. Va liksom ingen idé att försöka mer..
Han gick sakta ner för stegen, men vi kunde inte att han haltade elle så... Han satt där nere och Janne gick ut och kollade läget.. Men Lakris verkade snurrig i skallen och morradeså fort Janne närmade sig. Mischa försökte oxå gå fram.. Men det gick inte heller... Vi gav upp.. Hoppades bara på att han skulle ligga på balkongen på morgonen..
Jag vaknade tidigt.. Men ingen katt där..:( Åååå.. tårarna rann ner för mina kinder.. Tänk om han gått å gömt sig nånstans och sen dött...
Jag gick in å la mig i sängen... En timme senare när ja vaknade så låg han på mina fötter.. Tack gode gud!!
Men han såg inge kry ut alls.. Vi ringde vetrinären..
Förklarade läget och hon tyckte vi skulle komma direkt..
Så vi gjorde snabbt iordning oss och sen försökte vi få in Lakris i buren.. Inte det lättaste.. Tog ca en halvtimme...
Väl inne så åkte vi till smedjebacken...Kom in rätt fort... Torkel försökte ta ut honom  ur buren..
Men han morrade som faan...
Han vickade ur honom, kände och klämde..
Kom fram till att några revben var brutna och bröstkorgen var rejält svullen...
Endera så har han blitt överkörd elle så har någon sparkat honom... Tyvärr så tror vi på det sista... Me tanke på skadorna..
Han fick en spruta av Torkel.. så ska vi ge honom en sputa i munnen under tio dagar med smärtstillande..Men Torkel sa att det tar nog ca 6-8 veckor innan han är helt återställd.. så ska vi försöka hålla honom inne så länge som möjligt...
Får se hur länge det går... Redan idag så börjar han "klättra på väggarna"...
Men det är väl bara att härda ut... och hoppas allt går bra för min lilla gubbe...
Huvudsaken var ju iaf att han överlevde. Tack gode gud för det!!!



Jaa.. Nog om detta..
Annars så rullar allt på som vanligt... Trött... Men det hör till....
Jobbar fre lör sön.... SEN GÅR JA HEM!! Faan va skönt.....
Allt är bra me magen oxå tror ja..=)
Det sparkar då på för fulla muggar...
Och växer...
Ha det bra alla ni där ute..

Kommentarer
Postat av: Janne

De går nog bra med Lakrits ska du se.. men jobbig natt var de tycker jag.. man kan ju inte göra så mycke i de läget å de är jobbigt tycker jag .. men de gick ju bra i af.. synd om plutten..

2009-07-16 @ 20:26:46
Postat av: Ullis

Va go du är älsklingen min!

2009-07-16 @ 20:28:56
Postat av: Anna

Usch ja gum, stackars lakris!!! vilken jävla idiot/ idioter som sparkar o e dumma mot djur.. man blir ju förbannad.. Man undrar ju va som hänt o dom kan ju inte tala om det...

Kram

2009-07-17 @ 09:37:11
Postat av: Zara

Usch.... stackars liten.... hoppas han blir bättre snart.... så han slipper ha ont.... Kram från Zara & Josef

2009-07-17 @ 10:20:18
Postat av: marie

Stackars liten...

2009-07-17 @ 19:45:37
Postat av: Ingela

Stakars lakris, men hoppas att han blir bra. Inte så kul att det händer våra (familjemedlemmar) djur något.



Ha det så bra och sköt om er.

2009-07-18 @ 00:37:17
Postat av: Anette

Stckars lilla lakris.

skönt att få vara hemma ett år vill oxå vara hemma ett år till =)

Avis!

Kan tänka mig att du längtat efter dagen idag =)

Sak ni vara hemma på semstern lr ska ni ut på något?

Vi drar till Skara imorgon så nu hoppas jag på fint väder.

Ha en skön semester!

Kram

2009-07-19 @ 09:52:18
URL: http://sufflet.blogg.se/
Postat av: Therese

Men usch!! Hur kan nån göra så? Hoppas att han snart blir bra! Kram/Therese

2009-08-09 @ 22:58:05
URL: http://thereseandherfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0